Tuesday, January 17, 2012

MATURITY

means , tak boleh nak budak2 lagi
tak boleh nak nangis tanpa strong reason lagi
tak boleh nak marah marah sesuka hati
tak boleh nak lari tanggungjawab
tak boleh nak buat keputusan dengan tanpa pikir kesan baik buruk
tak boleh emosi sangat
abai benda yang tak penting
tahu jaga diri sendiri. dont depends on others sangat

abah dah banyak pesan dan bagi nasihat on how important it was menjaga dan menggunakan
laman sosial to express feelings. i was a little bit terasa and now sangat berfikir bila guna fb.
so, sekarang banyak intai intai org lain punya then i laughed sorang2 kalau jumpa yang poyo2
i wonder how orang lain tgok my updates masa aktif on fb dulu, mesti macam tu jugak
now i noe perasaan menjadi si melihat. lagi pula, i am more on muvi and other shows bila free2.
lagi best dan santai. tido waktu petang pun dah pro sikit walaupun tak biasa.
hidup dekat sini kadang2 rasa tak da life kadang2 rasa bosan kadang2 rasa fun. eh ?

sebenarnya aku pelek sangat bila kat tempat orang. kadang2 rasa aku macam orang yang lain dari aku
kat tempat sendiri pulak aku adalah aku. itu yang jadi penghalang untuk jadi si matured tu. miahahaha
aku dah tak tahu sangat nak cakap pasal apa kat blog sekarang, sebab memang betol kawan aku cakap
tak semua benda kita boleh expose kat sini, macam bukak pekong di dada. then aku rasa malu bila aku baca blog orang dan tengok betapa humiliating nya dia buat diri dia sendiri hanya sebab cara dia nak ketengah kan cerita dia. macam semuaaaaaa benda sangat nak ditulis. bila piki2 balek macam jadi si polan yang masok bakul angkat sendiri. entah lah. aku takut nak berkata2 lagi sebab takut orang pandang aku macam tu jugak.
aura nak jadi lagi matang semakin menusuk2 dalam hati aku seraya itu aku hendak sangat kikis sifat2 budak2 dan entah papa aku. walaupun demikian, sememangnya sifat budak2 itu juga perlu ada sebagai perisai menjadi seorang anak yang boleh mintak lagi duet bila poket kosong dan tatkala menjadi gf yang sentiasa kena ada teman cakap2. boooOooo. jiwang2 sekarang pun dah tak boleh sangat lah eh, sebab aku geli nak type ayat bunga2 lepas tu orang baca diaorang pun baca sampai abis sebab rasa  nak baca lagi yang buat geli geleman. yucks

okay chaa. goodnite. nak makan dengan roomate cunn ni chaaa

No comments:

Post a Comment

kindly leave your comments here (=